About Me

My photo
Di lahirkan di kg.mahligai,pasir mas,kelantan.Kini melanjutkan pelajaran di UNIMAS dalam ijazah kejuruteraan elektronik (komputer). Masih bujang tau.

.:: Salam Perpaduan ::.

Sekarang ambe sedang menghabiskan minggu2 exam yg baru di permulaan..habisla...otak dah ade kt umah..bestu nak guna otak sape utk exam ni? aduhai....



................................Alhamdulillah...................................
~~ Harap bergunalah Blog ni untuk yg mengunjungi~~

.:: Bagi yg Download Video ::.

Lepas korang downlaod video yg ada 3 file tu,korang kena guna software untuk joinkan file tu jadi 1 file format video.so, leh pegi ke link ini:

http://download.cnet.com/HJ-Split/3000-2248_4-10550267.html

Saturday, December 11, 2010

Rahsia Israel laknatullah!



Tahukah anda? bahwa ada 32 “Rahsia” Israel Yang Tidak diwar2kan?
Tahukah anda selain kaum yahudi, dilarang membeli atau menyewa tanah di Israel?
Tahukah anda bahawa setiap kaum yahudi yang ada di setiap Negara di seluruh dunia menjadi warga Negara Israel secara automatik?
Sementara warga Palestin yang lahir di tanah negerinya sendiri sejak puluhan abad yang lalu diusir keluar dari Palestin?
Tahukah anda bahawa penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel harus menggunakan kenderaan dengan cat dan warna khusus untuk membezakan antara kaum yahudi dan bukan yahudi?
Tahukah anda bahawa Jurusalem timur, Tepi Barat, Gaza dan dataran tinggi Golan dianggap oleh masyarakat antarabangsa khususnya barat dan Amerika sebagai kawasan yang dijajah Israel dan bukan merupakan sebahagian dari Israel?
Tahukah anda bahwa Israel menguasai 85% air bersih hanya untuk kaum yahudi (berjumlah hanya 400 penduduk Yahudi di Hebron) dan membagikan 15% selebihnya untuk seluruh penduduk Palestin (yg berjumlah 120 ribu) yang menetap di kawasan Israel?
Tahukah anda bahawa Amerika menyumbangkan 5 juta dolar US untuk Israel?
Tahukah anda bahawa Amerika terus memberikan bantuan ketenteraan kepada Israel sebanyak 1,8 juta dolar US setiap tahun?
Dan tahukah anda bahawa jumlah sebesar itu sama dengan sumbangan Amerika kepada seluruh Negara di benua2 Afrika?
Tahukah anda bahawa Israel juga menunggu bantuan perang tambahan sebesar 4 juta dolar US dari Amerika yang terdiri dari pesawat tempur F 16, Apache dan Blackhawk?
Dan kerana Amerika merupakan Negara sekutu utama bagi Israel, maka ia wajib memberikan semua kemudahan yang diminta Israel untuk menjamin keupayaanya.
Tahukah anda bahwa pemerintah Amerika telah menekan Kongres tentang penyelewengan Israel dalam penggunaan senjata yang mereka sumbangkan?
Khususnya pada tahun 1978, 1979 dan tahun 1982 pada perang di Lebanon dan penggunaan senjata nuklear pada tahun 1981.
Tahukah anda bahwa Israel adalah satu-satunya Negara di Timur Tengah yang menolak menandatangani larangan pengembangan senjata nuklear?
Dan menolak Kumpulan Penyiasat PBB untuk memeriksa tempat persembunyian nuklearnya?
Tahukah anda bahawa sebelum tertubuhnya Israel pada tahun 1948, ia sudah memiliki pusat pengembangan senjata nuklear?
Tahukah anda bahawa Pegawai Tinggi Tentera Israel di Kementerian Perang mengakui secara terang-terangan bahawa tentera Israel membunuh semua tahanan perang Palestin tanpa proses pengadilan?
Tahukah anda bahawa Israel telah mengebom tempat kediaman Diplomat Amerika dan menyerang kapal perang Amerika Liberty di perairan antarabangsa pada tahun 1967? Walaupun serangan itu menewaskan 33 tentera Amerika dan mencederakan 177 lainnya, tetapi Amerika sama sekali tidak melakukan apa-apa tindakan terhadap Israel? Hanya dengan alasan bahawa tentera Israel tersalah sasaran? Bayangkan kalau serangan itu dilakukan oleh Negara Islam?
Tahukah anda bahawa Israel merupakan Negara yang paling banyak mengabaikan resolusi DK PBB? Jumlah resolusi yang diabaikan oleh Israel mencapai 69 buah. Bayangkan seandainya satu Negara Islam mengabaikan 1 resolusi PBB, apa yang akan dilakukan oleh Amerika?
Tahukah anda bahawa pemerintah Israel menggunakan sistem politik konservasi terhadap identiti kaum yahudi agar tetap menjadi warga Negara itu?
Tahukah anda bahawa Mahkamah Agung Israel telah menetapkan Perdana Menteri Ariel Sharon sebagai pesalah dalam kes Shabra dan Syatilla pada 16 September 1982 di Lebanon yang mengorbankan lebih dari 1000 orang Palestina terdiri dari kanak-kanak, wanita dan orang tua?
Tahukah anda bahawa pada tanggal 20 Mei 1990, seorang tentera Israel menyuruh para buruh Palestin yang sedang menunggu bas di sebuah perhentian untuk duduk berbaris di atas tanah, setelah itu ia menembak mereka dari jarah setengah meter?
Tahukah anda bahawa pemerintah Israel menyatakan tentera itu tidak bersalah dan bahkan mendapat penghargaan khusus dari pemerintah Israel?
Tahukah anda bahawa sampai tahun 1988, semua kilang dan pejabat di Israel hanya boleh mengiklankankan kekosongan jawatan dengan perkataan: "kekosongan jawatan hanya untuk kaum yahudi”, “mencari seorang pekerja dengan syarat berbangsa yahudi”?
Tahukah anda bahwa Kementerian Luar Negara Israel membayar 6 syarikat media Amerika untuk menggambarkan imej positif Israel kepada masyarakat Amerika dan Eropah?
Tahukah anda bahwa Sharon mengajak Parti radikal Molodeit untuk menjadi sekutu utama dalam kabinetnya?
Padahal parti itu beridealogi radikal dengan objektif utamanya untuk membesihkan Israel dari kaum bukan yahudi dan pengusiran secara paksa seluruh warga Palestin dari Israel?
Tahukah anda bahawa Perdana Menteri Israel pertama David ben Gorion sepakat dengan langkah pengusiran secara paksa seluruh kaum arab dari Israel?
Tahukah anda bahwa Rahib besar di Israel Ofadya Yosef yang juga pemimpin Parti Syas (parti terbesar ketiga di Israel) mendukung aksi militer Israel untuk melenyapkan warga Palestin? bahkan ia mengeluarkan fatwa radikal pada hari raya Paskah yang lalu dalam wawancaranya di sebuah stesen radio terbesar di Israel:
“Tuhan akan membalas semua kejahatan warga arab, Tuhan akan menghancurkan keturunannya, melenyapkannya dan menghancurkan tanahnya dan Tuhan akan membalas mereka dengan siksaan yang pedih. Kerana itu, dilarang semua kaum yahudi untuk memberikan rasa kasih sayang kepada warga arab, dan wajib bagi setiap yahudi untuk menembak peluru berpandu dan senjatanya ke arah dada dan kepala setiap warga arab untuk membunhnya, karena mereka itu makhluk yang jahat dan terkutuk”……
Tahukah anda bahawa pelarian Palestin merupakan yang terbesar di dunia?
Tahukah anda bahwa penduduk Kristian Palestin bersatu dengan penduduk Palestin muslim untuk melawan penjajah yahudi?
Tahukah anda, walaupun Mahkamah Agung Israel sudah mengeluarkan keputusan larangan penyeksaan dalam proses pemeriksaan, tetapi Shinbet (Badan Perisikan Israel) tetap terus menyiksa setiap pejuang Palestin dalam proses soal siasatnya?
Tahukah anda bahawa walaupun Israel terus mengganggu proses belajar mengajar dan merosakkan seluruh kemudahan dan prasarana pendidikan penduduk Palestin, tetapi penduduk Palestin tetap menjadi Negara terbesar di dunia yang penduduknya bergelar doktor
(memiliki PHD)?
Hal ini apabila dilihat dari jumlah peratusan penduduknya.
Tahukah anda bahwa setiap manusia mempunyai hak yang sama yang dijamin oleh undang-undang hak asasi manusia antarabangsa yang diterbitkan pada tanggal 10 Desember 1948? Tetapi tahukah anda bahwa undang-undang itu sama sekali tidak berlaku bagi penduduk Palestin?
kerana dihalang daripada ditandatangani perjanjian OSLO?
Tahukah anda bahwa kebanyakan buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967?
Sedangkan faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara arab terlebih dahulu kemudian mereka merampas kota Al Quds dan Tepi Barat?
Tetapi mereka mengatakan bahawa serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri dan mempertahankan hak mereka?
Tahukah anda bahawa Israel sebagai Negara penjajah sama sekali tidak terikat dengan Perjanjian Jeneva untuk menjaga hak-hak dan keselamatan warga awam Palestina?
Tahukah anda bahawa perintah Perdana Menteri Israel Ariel Sharon sudah tidak dpatuhi lagi arahannya oleh tentera Israel? Salah satu contohnya adalah ketika ia melarang tentera Israel untuk melakukan genjatan senjata dan dilarang menembak, tetapi tentera Israel terus menyerang, menembak rakyat awam Palestin dan menghancurkan tempat tinggal mereka. Insiden paling memilukan adalah penyeksaan tiga wanita Palestin, padahal mereka sedang berada dalam khemah pelarian?
Tahukah anda bahwa Israel terus melakukan pelbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsa dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?
Tahukah anda bahawa Presiden Afrika Selatan Nelson Mandela mengatakan bahawa Israel adalah Negara rasisme dan apartheid seperti keadaan Afrika Selatan sebelum pimpinnya?
Sumber: Infopalestina.com
www.swaramuslim.net

Proses Kematian


Proses Sakaratul Maut
“Demi Allah, seandainya jenazah yang sedang kamu tangisi boleh berbicara, lalu menceritakan (pengalaman sakaratul mautnya) pada kamu sekelian, niscaya kamu akan melupakan jenazah tersebut, dan mulai menangisi diri kamu sendiri”. (Imam Ghozali mengutip atsar Al-Hasan).

Datangnya Kematian Menurut Al Qur’an :

1. Kematian bersifat memaksa dan siap menghampiri manusia walaupun kita berusaha menghindarkan resiko-resiko kematian.
Katakanlah: “Sekiranya kamu berada di rumahmu, niscaya orang-orang yang telah ditakdirkan akan mati terbunuh itu keluar (juga) ke tempat mereka terbunuh”. Dan Allah (berbuat demikian) untuk menguji apa yang ada dalam dadamu dan untuk membersihkan apa yang ada dalam hatimu. Allah Maha Mengetahui isi hati. (QS Ali Imran, 3:154)
Proses Sakaratul Maut
“Demi Allah, seandainya jenazah yang sedang kamu tangisi boleh berbicara, lalu menceritakan (pengalaman sakaratul mautnya) pada kamu sekelian, niscaya kamu akan melupakan jenazah tersebut, dan mulai menangisi diri kamu sendiri”. (Imam Ghozali mengutip atsar Al-Hasan).

Datangnya Kematian Menurut Al Qur’an :

1. Kematian bersifat memaksa dan siap menghampiri manusia walaupun kita berusaha menghindarkan resiko-resiko kematian.
Katakanlah: “Sekiranya kamu berada di rumahmu, niscaya orang-orang yang telah ditakdirkan akan mati terbunuh itu keluar (juga) ke tempat mereka terbunuh”. Dan Allah (berbuat demikian) untuk menguji apa yang ada dalam dadamu dan untuk membersihkan apa yang ada dalam hatimu. Allah Maha Mengetahui isi hati. (QS Ali Imran, 3:154)

2. Kematian akan mengejar siapapun meskipun ia berlindung di balik benteng yang kokoh atau berlindung di balik teknologi kedokteran yang canggih serta ratusan dokter terbaik yang ada di muka bumi ini.
Di mana saja kamu berada, kematian akan mendapatkan kamu, kendati pun kamu di dalam benteng yang tinggi lagi kokoh, dan jika mereka memperoleh kebaikan, mereka mengatakan: “Ini adalah dari sisi Allah”, dan kalau mereka ditimpa sesuatu bencana mereka mengatakan: “Ini (datangnya) dari sisi kamu (Muhammad)”. Katakanlah: “Semuanya (datang) dari sisi Allah”. Maka mengapa orang-orang itu (orang munafik) hampir-hampir tidak memahami pembicaraan sedikit pun? (QS An-Nisa 4:7 8)

3. Kematian akan mengejar siapapun walaupun ia lari menghindar.
Katakanlah: “Sesungguhnya kematian yang kamu lari daripadanya, maka sesungguhnya kematian itu akan menemui kamu, kemudian kamu akan dikembalikan kepada (Allah), yang mengetahui yang gaib dan yang nyata, lalu Dia beritakan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan”. (QS al-Jumu’ah, 62: 8)

4. Kematian datang secara tiba-tiba.
Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sajalah pengetahuan tentang Hari Kiamat; dan Dia-lah Yang menurunkan hujan, dan mengetahui apa yang ada dalam rahim. Dan tiada seorang pun yang dapat mengetahui (dengan pasti) apa yang akan diusahakannya besok. Dan tiada seorang pun yang dapat mengetahui di bumi mana dia akan mati. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal. (QS, Luqman 31:34)

5. Kematian telah ditentukan waktunya, tidak dapat ditunda atau dipercepat
Dan Allah sekali-kali tidak akan menangguhkan (kematian) seseorang apabila datang waktu kematiannya. Dan Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan. (QS, Al-Munafiqun, 63:11)

Dahsyatnya Rasa Sakit Saat Sakaratul Maut

Sabda Rasulullah SAW : “Sakaratul maut itu sakitnya sama dengan tusukan tiga ratus pedang” (HR Tirmidzi)

Sabda Rasulullah SAW : “Kematian yang paling ringan ibarat sebatang pohon penuh duri yang menancap di selembar kain sutera. Apakah batang pohon duri itu dapat diambil tanpa membawa serta bagian kain sutera yang tersobek ?” (HR Bukhari)

Atsar (pendapat) para sahabat Rasulullah SAW .

Ka’b al-Ahbar berpendapat : “Sakaratul maut ibarat sebatang pohon berduri yang dimasukkan kedalam perut seseorang. Lalu, seorang lelaki menariknya dengan sekuat-kuatnya sehingga ranting itupun membawa semua bagian tubuh yang menyangkut padanya dan meninggalkan yang tersisa”.

Imam Ghozali berpendapat : “Rasa sakit yang dirasakan selama sakaratul maut menghujam jiwa dan menyebar ke seluruh anggota tubuh sehingga bagian orang yang sedang sekarat merasakan dirinya ditarik-tarik dan dicerabut dari setiap urat nadi, urat syaraf, persendian, dari setiap akar rambut dan kulit kepala hingga kaki”.

Imam Ghozali juga mengutip suatu riwayat ketika sekelompok Bani Israil yang sedang melewati sebuah pekuburan berdoa pada Allah SWT agar Ia menghidupkan satu mayat dari pekuburan itu sehingga mereka bisa mengetahui gambaran sakaratul maut. Dengan izin Allah melalui suatu cara tiba-tiba mereka dihadapkan pada seorang pria yang muncul dari salah satu kuburan. “Wahai manusia !”, kata pria tersebut. “Apa yang kalian kehendaki dariku? Limapuluh tahun yang lalu aku mengalami kematian, namun hingga kini rasa perih bekas sakaratul maut itu belum juga hilang dariku.”

Proses sakaratul maut bisa memakan waktu yang berbeda untuk setiap orang, dan tidak dapat dihitung dalam ukuran detik seperti hitungan waktu dunia ketika kita menyaksikan detik-detik terakhir kematian seseorang. Mustafa Kemal Attaturk, bapak modernisasi (sekularisasi) Turki, yang mengganti Turki dari negara bersyariat Islam menjadi negara sekular, dikabarkan mengalami proses sakaratul maut selama 6 bulan (walau tampak dunianya hanya beberapa detik), seperti dilaporkan oleh salah satu keturunannya melalui sebuah mimpi.

Rasa sakit sakaratul maut dialami setiap manusia, dengan berbagai macam tingkat rasa sakit, ini tidak terkait dengan tingkat keimanan atau kezhaliman seseorang selama ia hidup. Sebuah riwayat bahkan mengatakan bahwa rasa sakit sakaratul maut merupakan suatu proses pengurangan kadar siksaan akhirat kita kelak. Demikianlah rencana Allah. Wallahu a’lam bis shawab.

Sakaratul Maut Orang-orang Zhalim

Imam Ghozali mengutip sebuah riwayat yang menceritakan tentang keinginan Ibrahim as untuk melihat wajah Malaikatul Maut ketika mencabut nyawa orang zhalim. Allah SWT pun memperlihatkan gambaran perupaan Malaikatul Maut sebagai seorang pria besar berkulit legam, rambut berdiri, berbau busuk, memiliki dua mata, satu didepan satu dibelakang, mengenakan pakaian serba hitam, sangat menakutkan, dari mulutnya keluar jilatan api, ketika melihatnya Ibrahim as pun pingsan tak sadarkan diri. Setelah sadar Ibrahim as pun berkata bahwa dengan memandang wajah Malaikatul Maut rasanya sudah cukup bagi seorang pelaku kejahatan untuk menerima ganjaran hukuman kejahatannya, padahal hukuman akhirat Allah jauh lebih dahsyat dari itu.

Kisah ini menggambarkan bahwa melihat wajah Malakatul Maut saja sudah menakutkan apalagi ketika sang Malaikat mulai menyentuh tubuh kita, menarik paksa roh dari tubuh kita, kemudian mulai menghentak-hentak tubuh kita agar roh (yang masih cinta dunia dan enggan meninggalkan dunia) lepas dari tubuh kita ibarat melepas akar serabut-serabut baja yang tertanam sangat dalam di tanah yang terbuat dari timah keras.

Itulah wajah Malaikatul Maut yang akan mendatangi kita kelak dan memisahkan roh dari tubuh kita. Itulah wajah yang seandainya kita melihatnya dalam mimpi sekalipun maka kita tidak akan pernah lagi bisa tertawa dan merasakan kegembiraan sepanjang sisa hidup kita.

Alangkah dahsyatnya sekiranya kamu melihat di waktu orang-orang yang zalim (berada) dalam tekanan-tekanan sakratulmaut, sedang para malaikat memukul dengan tangannya, (sambil berkata): “Keluarkanlah nyawamu”. Di hari ini kamu dibalas dengan siksaan yang sangat menghinakan, karena kamu selalu mengatakan terhadap Allah (perkataan) yang tidak benar dan (karena) kamu selalu menyombongkan diri terhadap ayat-ayat-Nya. (QS Al-An’am 6:93)

(Yaitu) orang-orang yang dimatikan oleh para malaikat dalam keadaan berbuat lalim kepada diri mereka sendiri, lalu mereka menyerah diri (sambil berkata); “Kami sekali-kali tidak mengerjakan sesuatu kejahatan pun”. (Malaikat menjawab): “Ada, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang telah kamu kerjakan”. Maka masukilah pintu-pintu neraka Jahanam, kamu kekal di dalamnya. Maka amat buruklah tempat orang-orang yang menyombongkan diri itu. (QS, An-Nahl, 16 : 28-29)

Di akhir sakaratul maut, seorang manusia akan diperlihatkan padanya wajah dua Malaikat Pencatat Amal. Kepada orang zhalim, si malaikat akan berkata, “Semoga Allah tidak memberimu balasan yang baik, engkaulah yang membuat kami terpaksa hadir kami ke tengah-tengah perbuatan kejimu, dan membuat kami hadir menyaksikan perbuatan burukmu, memaksa kami mendengar ucapan-ucapan burukmu. Semoga Allah tidak memberimu balasan yang baik ! “ Ketika itulah orang yang sekarat itu menatap lesu ke arah kedua malaikat itu.

Ketika sakaratul maut hampir selesai, dimana tenaga mereka telah hilang dan roh mulai merayap keluar dari jasad mereka, maka tibalah saatnya Malaikatul Maut mengabarkan padanya rumahnya kelak di akhirat. Rasulullah SAW pernah bersabda, “Tak seorangpun diantara kalian yang akan meninggalkan dunia ini kecuali telah diberikan tempat kembalinya dan diperlihatkan padanya tempatnya di surga atau di neraka”.

Dan inilah ucapan malaikat ketika menunjukkan rumah akhirat seorang zhalim di neraka, “Wahai musuh Allah, itulah rumahmu kelak, bersiaplah engkau merasakan siksa neraka”. Naudzu bila min dzalik!

Sakaratul Maut Orang-orang Yang Bertaqwa

Sebaliknya Imam Ghozali mengatakan bahwa orang beriman akan melihat rupa Malaikatul Maut sebagai pemuda tampan, berpakaian indah dan menyebarkan wangi yang sangat harum.

Dan dikatakan kepada orang-orang yang bertakwa: “Apakah yang telah diturunkan oleh Tuhanmu?” Mereka menjawab: “(Allah telah menurunkan) kebaikan”. Orang-orang yang berbuat baik di dunia ini mendapat (pembalasan) yang baik. Dan sesungguhnya kampung akhirat adalah lebih baik dan itulah sebaik-baik tempat bagi orang yang bertakwa, (yaitu) surga Adn yang mereka masuk ke dalamnya, mengalir di bawahnya sungai-sungai, di dalam surga itu mereka mendapat segala apa yang mereka kehendaki. Demikianlah Allah memberi balasan kepada orang-orang yang bertakwa. (yaitu) orang-orang yang diwafatkan dalam keadaan baik oleh para malaikat dengan mengatakan (kepada mereka): “Assalamu alaikum, masuklah kamu ke dalam surga itu disebabkan apa yang telah kamu kerjakan”. (QS, An-Nahl, 16 : 30-31-32)

Dan saat terakhir sakaratul mautnya, malaikatpun akan menunjukkan surga yang akan menjadi rumahnya kelak di akhirat, dan berkata padanya, “Bergembiaralah, wahai sahabat Allah, itulah rumahmu kelak, bergembiralah dalam masa-masa menunggumu”.

Wallahu a’lam bish-shawab.

Semoga kita yang masih hidup dapat selalu dikaruniai hidayah-Nya, berada dalam jalan yang benar, selalu istiqomah dalam keimanan, dan termasuk umat yang dimudahkan-Nya, selama hidup di dunia, di akhir hidup, ketika sakaratul maut, di alam barzakh, di Padang Mahsyar, di jembatan jembatan Sirath-al mustaqim, dan seterusnya.

Allahumma Amin..

Sumber: http://ustazazhar.com

Tuesday, December 7, 2010

PESEdit 2011 Patch 1.0

hostapic.nethostapic.net hostapic.net
hostapic.nethostapic.net hostapic.net



PESEdit 2011 Patch 1.0 Features:
* ALL NEW TEAMS: Aris, BATE, Bursaspor, CSKA Moscow, CSKA Sofia, Debreceni VSC, Gent, Hajduk Split, Hapoel, Lausanne, Lech Poznan, Levski Sofia, Lviv, Metalist Kharkiv, Odense, Partizan, Rapid Wien, Red Bull Salzburg, Sheriff Tiraspol, Steaua Bucuresti, BSC Young Boys, Zilina
* Correct boots for nearly all players of Premier League, Ligue 1, Serie A, Primera Division, Bundesliga
* New balls: Classic, Tango Mundial 1984, Tricolore 1998, adi5, Jo’bulani, Terapass Powerorange, Brine Indoor, Brine Platinum Orange, Derbystar Brilliant APS, Diadora Cobra, Diadora Trio Blue, Macron Super Brilliant, Total 90 Aerow, Total 90 Tracer EPL, Total 90 Tracer LC, Total 90 Tracer LFP, Total 90 Omni, Nike 5 Green, Nike 5 Yellow, Puma v1.10 Yellow Red
* New boots: Predator X Black/White/Electricity, adiPure III Black/White/Gold, Copa Mundial, MV Superfly II Safari, Total 90 Laser III Black/Silver/Yellow, Powercat White/Black/Orange, King XL Black/White/Gold, Asics Tigreor Black/Gold, Diadora LX Pro Black/Yellow, Joma Total Fit White/Black, Lotto Zhero Gravity White/Navy, Mizuno Morelia II Black/White
* More than 50 new edit mode hairstyles
* New faces: Antonini, Arnautovic, Bebe, Breno, Contento, Coloccini, Diakhate, Eto’o, Gameiro, Gusiev, Javier Hernandez, Joaquin, Kaboul, Lanzafame, Leggrotaglie, Matuidi, Milevskiy, Mykhakyk, Payet, Pedersen, Rafinha, Shevchenko, Srna, Tevez, Wilshere, Yussuf
* New kits: Aachen, Arsenal, Aston Villa, Blackburn, Bosnia, Canada, Chile, China, Everton, Frankfurt, Freiburg, Fulham, Hannover, Hercules, Hoffenheim, Ingolstadt, Kaiserslautern, Mainz, Man City, Montenegro, Oberhausen, Osnabrück, Paderborn, Palermo, Peru, St. Pauli, Spain, Stoke, Sunderland, Thailand, Trinidad, West Brom, Wigan, Wolverhampton
* New national team anthems (made by PrettyMarlon)
* New stats! Back to KONAMI standards, + PESEDIT tweaks + completely new Bundesliga stats, ages!, market values
How to install:
* Delete the folder ‘PES 2011/kitserver/’ if you had an older patch installed.
* Start the installler and install the patch to your PES 2011 directory.
* Start the game with pes2011.exe or using the desktop shortcut
The patch automatically installs the KONAMI PES 2011 Patch 1.02 and the DLC 1.01.


  

source: http://www.pes-patch.com/

Sunday, December 5, 2010

The Town (2010) BRRip 650mb

 

Movie Info

http://www.imdb.com/title/tt0840361/
Complete Name……………: The Town
Format………………….: Matroska
File size……………….: 647 MiB
Duration………………..: 2h 30mn
Overall bit rate…………: 601 Kbps
Resolution………………: 1280 x 536 pixels
Frame rate………………: 23.976 fps
Audio…………………..: AAC 48000KHz
Audio Language…………..: English
Source………………….: The Town EXTENDED 720p Bluray x264-CBGB
Encoder…………………: ARNT
iMDB RATING:…………….: 8.0/10

Download Links

mflogo
http://bit.ly/ttnbrmf1
http://bit.ly/ttnbrmf2
http://bit.ly/ttnbrmf3
http://bit.ly/ttnbrmf4

Mediafire Password

mediafiremoviez.com


Despicable Me (2010) BRRip 450mb

http://seat42f.com/images/stories/despicable-me-bluray.jpg

Movie Info

http://www.imdb.com/title/tt1323594/
Complete Name……………: Despicable Me
Format………………….: Matroska
File size……………….: 448 MB
Duration………………..: 1h 34mn
Overall bit rate…………: 661 Kbps
Resolution………………: 1280 x 696 pixels
Frame rate………………: 23.976 fps
Audio…………………..: AAC 48000KHz
Audio Language…………..: English
Source………………….: Despicable Me 720p Bluray x264-CBGB
Encoder…………………: ARNT
iMDB RATING:…………….: 7.6/10

Download Links

mflogo
http://bit.ly/dmbrmf1
http://bit.ly/dmbrmf2
http://bit.ly/dmbrmf3


Mediafire Password

mediafiremoviez.com

Wednesday, November 24, 2010

THE DANGER OF USING WARM/HOT WATER DISPENSER !!!

U may want to stop using hot water dispenser or 'Electric AUTO Keep-Warm Thermos that can cause health problem
A pharmacist report from Singapore warns people NEVER to keep boiling your drinking water!


Report Summary:
 TOP harmful chemical named (Toxic Nitrate) is produced in water when you keep boiling it!  This harmful substance had been proven to increase the chances of intestinal and stomach cancer.

IF you are
currently using a 'WATER DISPENSER with WARM / HOT WATER Functions' or 'Electric AUTO Keep-Warm Thermos' for your convenience, STOP IT NOW, otherwise you would be killing yourself slowly as well as your loved ones!

NOWADAYS, there are so many drinking-water companies which OFFER FREE WATER DISPENSER when you order drinking water from them!  THINK WISELY before you order!


YOU might get a FREE water dispenser but in fact you would be paying with your OWN HEALTH!


 

Sunday, November 21, 2010

Kartun pendek mase Form 5



Tajuk: Muzakkir Special Edition 

Tajuk: Muzakkir Special Edition 2

 Tajuk: Kedekut


Dugaan tibe2 mendatang...

Hancur rase hati nih....tak dapat tahan air mata aku mengalir tadi...Tak sangka mudah jugak untuk aku mengalirkan air mata.....

Thursday, November 18, 2010

5 BINATANG YANG PALING SUSAH MATI

RANK 5 - East African Giant Snail


 Serupa seperti siput biasa, cuma menda nih bleh mencapai 8 inci panjangnya. Masyarakat Afrika Timur sudah mencuba pelbagai cara untuk membunuh menda ni, sperti membakar dan racun tetapi masih tidak berhasil.

RANK 4 - Water Bears



Water bears adalah binatang air yg mikroskopik dan ia sangat susah dibunuh malah tidak boleh dibekukan. Menda ni bleh bertahan pada suhu -273 darjah celcius. Malahan bom nuklear pun tidak mampu mengapa-apakan menda nih. Ia boleh kembali ke bentuk kering dan semasa dibentuk ini ia kebal terhadap radiasi. Menda ni juga kebal terhadap nitrogen cair dan asam mineral.

RANK 3 - Tree Weta



Binatang yang sangat menyeramkan. Darah Tree Weta mengandungi protein istimewa yang air dibadannya tidak boleh dibekukan. Ini bererti, kiranya menda ni dibekukan sekalipun, darah dibadannya masih mengalir dan berfungsi seperti biasa. Ketika beku, otak dan hati menda ni tidak berfungsi, namun ia akan kembali aktif selepas ia cair. Ini membuktikan, menda ni boleh mati atau dibunuh, tetapi akan hidup semula.. Seperti zombi!

RANK 2 - Lungfish



Lungfish boleh hidup tanpa air selama 6 bulan. Hanya dengan sedikit air, natang ni boleh hidup kembali.
 

RANK 1 - Immortal Jellyfish
 
     
Immortal bermakna abadi, dan ubur-ubur nih mmg seperti namanya, tidak boleh mati. Menda ni lahir dan membesar seperti biasa. Namun hidupnya tiada pengakhiran. Ia akan kembali ke bentuk polyp (bayi ubur2) dan hidupnya akan bermula semula dari awal!

Jerawat & anda..

JANGAN AMBIL MUDAH, TAPI FIKIR-FIKIRKANLAH ???.
Kedudukan jerawat dan info
DAHI

Haba bad an melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan bad an, mungkin terlampau letih.
Stress Kumpulan ini biasanya panas baran
Nasihat : P upuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak
HIDUNG

Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah
Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal
Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi
DAGU

Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah.
Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg
tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.
PIPI KIRI


Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan,
menyahtoksin dan penghasilan darah.
PIPI KANAN


Fungsi paru-paru mungkin tidak normal
PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)

Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit.
Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan
bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.

Tuesday, November 16, 2010

Call Of Duty Black ops---mediafire

Minimum Configuration

SUPPORTED OS: Windows® XP (32-64 bits) /Windows Vista®(32-64 bits) /Windows 7® (32-64 bits)
Processor: Intel Core® 2 Duo 1.8 GHZ or AMD Athlon X2 64 2.4GHZ
RAM: 1.5 GB Windows® XP / 2 GB Windows Vista® - Windows 7®
Video Card: 256 MB DirectX® 9.0–compliant card with Shader Model 3.0 or higher (see supported list)
Sound Card: DirectX 9.0 –compliant sound card
DirectX Version: DirectX 9.0
DVD-ROM: DVD-ROM dual-layer drive
Hard Drive Space: 9 GB
Peripherals Supported: Keyboard, mouse, optional controller

* This product does not support Windows® 98/ME/2000/NT


Recommended Configuration

Processor: Intel Core® 2 Duo E6700 2.6 GHz or AMD Athlon 64 X2 6000+ or better
Video Card: GeForce® 8800 GT or ATI Radeon® HD 4700 or better
Sound: 5.1 sound card
Peripherals: Keyboard, mouse, joystick optional (Xbox 360® Controller for Windows recommended)


Supported Video Cards at Time of Release:
ATI® RADEON® X1950, HD 2000/3000/4000/5000 series
NVIDIA GeForce® 7/8/9/100/200 series

Download Link

http://www.mediafire.com/?gfgs7948k6u
http://www.mediafire.com/?j2o9gy26jr7
http://www.mediafire.com/?sbgukc7q8a1
http://www.mediafire.com/?1zuztndpss9
http://www.mediafire.com/?bgyoq6cy0y3
http://www.mediafire.com/?9s4f39ouxuo
http://www.mediafire.com/?hb4gd2vcop4
http://www.mediafire.com/?v29mar635h7
http://www.mediafire.com/?pcdfrp7o8mx
http://www.mediafire.com/?unu8dl9vegc
http://www.mediafire.com/?8kd6e883brq
http://www.mediafire.com/?z0jwuz1u2d3
http://www.mediafire.com/?7i6jz263mfx
http://www.mediafire.com/?773vqzn42h1
http://www.mediafire.com/?g6y7a48gjhl
http://www.mediafire.com/?sh2b4jw5xsa
http://www.mediafire.com/?8txhl5xdjw4
http://www.mediafire.com/?nd32bsearww
http://www.mediafire.com/?3kdwvmxvy3i
http://www.mediafire.com/?y8flib0v0o7
http://www.mediafire.com/?5dt97vi0acd
http://www.mediafire.com/?bdeb80kry7a
http://www.mediafire.com/?ws971dp34t9
http://www.mediafire.com/?6hx5lkb2r7g
http://www.mediafire.com/?m7ai6qbp6pk
http://www.mediafire.com/?pzhzx912pr9
http://www.mediafire.com/?dwr4oon05vy
http://www.mediafire.com/?ocg2q7olq4g
http://www.mediafire.com/?xxiikciyqww
http://www.mediafire.com/?13tq4ewj5mt
http://www.mediafire.com/?886nkvz97je
http://www.mediafire.com/?ew978bt19v5
http://www.mediafire.com/?0q1kwi6niwm
http://www.mediafire.com/?wc8cgp8jn2z
http://www.mediafire.com/?21qtxzh1gbn
http://www.mediafire.com/?98q8v1761x7
http://www.mediafire.com/?quhv27ccokd
http://www.mediafire.com/?4te7jvwp5rg
http://www.mediafire.com/?m5wzw3ggr3p

PASSWORD
spoilt77 

Crack
http://www.mediafire.com/?c5e75u7d2qj

Sunday, October 31, 2010

Vampires Suck [2010] DVDrip [Eng Hard-Subbed]


"A spoof of vampire-themed movies, where teenager Becca finds herself torn between two boys. As she and her friends wrestle with a number of different dramas, everything comes to a head at their prom" ... 





Senario Asam Garam (2010) DVDrip-RMVB [Eng Hard-Subbed]


"Senario Asam Garam (2010)” the story starts with the incident where Asam (Mazlan Pet-Pet) and his assistant Garam (Zaibo) try to sabotage the kiosk owned by Cik Hawa (Julia Hana) and the office of Pak Adam (Azlee Senario) but their efforts always fail due to their stupidity. Asam and Garam dislike Pak Adam because both parties are in the construction business. Moreover, Pak Adam is an honest contractor unlike Asam and Garam.The news of a tender for the extension of the school in the village adds tension between Pak Adam and Asam and Garam, which forces Asam and Garam to try any means possible to sabotage Pak Adam’s bid for the project" ...

Citer Senario terbaru .. Genre: Comedy.. Dibintangi Azlee Jaafar, Fimie Don, Julia Hana, Mazlan Ahmad, Nadia Mustafar, Syanie, Zaibo .. 

Tuesday, October 26, 2010

Mukjizatnya Azan....


Wahai Sabahat,
 
Untuk renungan bersama.
 
Subject: Mukjizatnya Azan....

Mukjizatnya Azan....

Pesanan Semasa Mendengar Azan...


Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya yang tidak kita ketahui. Cuba kita amati. Mengapa kebanyakan orang yang nazak, hampir ajal tidak dapat berkata apa-apa.... lidahnya kelu, keras dan hanya mimik mukanya yang menahan kesakitan 'sakaratul maut'.

Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud: "Hendaklah kamu mendiamkan diri ketika azan, jika tidak Allah akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya. "Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan diri, jangan berkata apa-apa pun semasa azan
berkumandang.

Sebagai orang beragama Islam kita wajib menghormati azan. Banyak fadhilatnya. Jika lagu kebangsaan kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan diri. Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri? Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah akan kelukan lidahnya ketika nazak .

Kita takut dengan kelunya lidah kita semasa ajal hampir tiba maka kita tidak dapat mengucap kalimah "Lailahaillallah. ." yang mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan syurga untuk mereka.

Dari itu marilah kita sama-sama menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang dicabut.
"Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah "Lailahaillallah. ." semasa sakaratul maut menghampiri kami.
Amin..amin.. amin Yarobbal a'lamin.."

WASIAT NABI MUHAMMAD S.A.W. kepada SAIDINA ALI R.A.;
Wahai Ali, bagi orang 'ALIM itu ada 3 tanda2nya:
1) Jujur dalam berkata-kata.
2) Menjauhi segala yg haram.
3) Merendahkan diri.

Wahai Ali, bagi orang yg JUJUR itu ada 3 tanda2nya:
1) Merahsiakan ibadahnya.
2) Merahsiakan sedekahnya.
3) Merahsiakan ujian yg menimpanya.

Wahai Ali, bagi org yg TAKWA itu ada 3 tanda2nya:
1) Takut berlaku dusta dan keji.
2) Menjauhi kejahatan.
3) Memohon yang halal kerana takut jatuh dalam keharaman.

Wahai Ali, bagi AHLI IBADAH itu ada 3 tanda2nya:
1) Mengawasi dirinya.
2) Menghisab dirinya.
3) Memperbanyakkan ibadah kepada Allah s.w.t.
Wang RM50 kelihatan begitu besar bila dibawa ke kotak derma masjid,
tetapi begitu kecil bila kita bawa ke supermarket. 45 minit terasa terlalu
lama untuk berzikir tapi betapa pendeknya waktu itu untuk pertandingan
bola sepak. Semua insan ingin memasuki syurga tetapi tidak ramai yang
berfikir dan berbicara tentang bagaimana untuk memasukinya.
Kepada saudaraku yang dimuliai & dihormati...
Kita boleh mengirimkan ribuan 'jokes' dan ' surat berantai' melalui
e-mail mahupun edit/mengedit dan lain-lain..tetapi bila mengirimkan yang berkaitan dengan ibadah seringkali berfikir 2 atau 3 kali.....



"LUrVe iS ThE MaStEr kEy Of lIfE"
 
"JaUh aDaLaH rUaNg yAnG MeMiSaH...
 JaUh mEmBuAtKaN DuA JiWa tErPiSaH...
 JaUh mEnJaDiKaN hAtI ReSaH...
 JaUh mElAhIrkAn rInDu yG TaK SuDaH...
 NaMuN KeRaNa jAuH HuBuNgAn kItA BeRtAmBaH InDaH..."

Anda yg mana ?

Siapakah orang yang sibuk?
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi
Sulaiman a.s


Siapakah orang yang manis senyumanya?
Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata 'Inna lillahi wainna illaihi rajiuun.' Lalu sambil
berkata,'Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini', sambil mengukir senyuman. 





Siapakah orang yang kaya?
Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini.  

Siapakah orang yang miskin?
Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk-numpukkan harta.


Siapakah orang yang rugi?
Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan.



Siapakah orang yang paling cantik?  
Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.  

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas?
Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang.   
Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit?
Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya. 

Siapakah orang yang mempunyai akal?
Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari siksa neraka. 

     

Track Eraser Pro V8.3 [Mediafire]


Track Eraser Pro V8.3 [Mediafire]

With Tracks Eraser Pro leave out any left trace of your Internet activities or other applications like iTunes, Quicktime, Windows Media, Office, etc. Your browser’s capabilities to delete temporary files is not really as good as you think; with this tool you can erase any trace from the hard drive and keep personal data and private information safe from hackers or other users.

It was designed to be simple and easy to understand. It has a short menu of options, and a menu that lists everything to be cleaned from cookies and IP addresses to specific Web site passwords.
Pressing the erase button, a pop up will show what is being inspected. When finished, the status screen will show all the files that were cleaned, registry keys released, and disk space that was freed.
Protect yourself by erasing the cache, cookies, history, visited URLs, auto-complete, run and search history, recent documents from the browser, temp folder and more. If you wish you can add exceptions and always keep certain URLs or cookies

David Beckham....Yahudi rupernyer..

Sudah ramai yang mengetahui bahawa bintang bola sepak antarabangsa, David Beckham adalah berbangsa Yahudi walaupun tidak kelihatan imej-imej keyahudiannya di khalayak ramai.
Tetapi beliau tidak dapat menyembunyikan
identiti Yahudinya apabila menghadiri upacara pengekebumian datuknya, Joe West di tanah perkuburan Golden Green, North London. Beckham hadir bersama isterinya Victoria Beckham sambil memakai yarmulk biru iaitu ketayap kecil orang Yahudi. 


janganlah nak mengagung-agungkan mamat nih.....

Monday, October 18, 2010

Toy Story 3 (2010) BRRip 525mb

 

Movie Info

http://www.imdb.com/title/tt0435761/
[FORMAT]:…………………..[ Matroska
[GENRE]:……………………[ Animation | Adventure | Comedy | Family | Fantasy
[FILE SIZE]:………………..[ 525 MB
[NO OF CDs]:………………..[ 1
[RESOLUTION]:……………….[ 1280x720 (anamorphic)
[ASPECT RATIO]:……………..[ 16:9 (anamprphic)
[FRAME RATE]:……………….[ 23.976 fps
[LANGUAGE ]:………………..[ English
[SUBTITLES]:………………..[ muxed
[ORIGINAL RUNTIME]:………….[ 01:42:00
[RELEASE RUNTIME]:…………..[ 01:39:00
[SOURCE]:…………………..[ 720p.HUBRiS
[iMDB RATING]:………………[ 8.8/10 [Top 250 #17]

Screens












Dikir Barat Sri Bunga